A. Směrnice pro vyřizování stížností, oznámení a podnětů

Pro účely této směrnice se rozumí:

1.    podavatelem je žák školy, student školy, zaměstnanec školy, jiná fyzická osoba nebo jakákoliv právnická osoba;

2.    stížností je takové podání, ve kterém podavatel poukazuje na stav nebo konání, které je v rozporu se zájmy podavatele;

3.    oznámením je takové podání, ve kterém podavatel poukazuje na stav nebo konání, které sice nepoškozuje jeho vlastní zájmy, ale mohlo by poškodit zájmy někoho jiného;

4.    podnětem je takové podání, kterým podavatel navrhuje zlepšení současného stavu nebo konání;

5.    podatelnou je místo definované jako podatelna ve spisovém řádu, určené pro příjem a evidenci dokumentů.

Stížnost, oznámení nebo podnět (dále jen „podání“) může být:

1.    ústní a lze je podat

a)  osobně

b)  telefonicky

2.    písemné a lze je podat

a)  v listinné podobě

o  osobně

o  poštou

b)  v elektronické podobě

o  elektronickou poštou

Veškerá podání, ústní i písemná, přijímá podatelna.

Pokud ústní podání učiněné osobně nelze ihned při podání vyřídit, sepíše pracovník podatelny o podání záznam a podání se dále vyřizuje jako podání učiněné písemně. Ústní podání, která jsou při podání ihned vyřízena, se neevidují.

Pokud podavatel učiní ústní podání telefonicky a nelze jej ihned vyřídit, pracovník, který podání přijímá, vyzve podavatele, aby podání učinil buď osobně, nebo písemnou formou. Telefonická ústní podání se neevidují.

Písemná podání se zaevidují podle spisového řádu a předají se do sekretariátu ředitele školy. Sekretářka ředitele zapíše podání do samostatné evidence, vedené na prostředcích výpočetní techniky. Evidence podání obsahuje:

1.    datum podání,

2.    přidělené číslo jednací,

3.    jméno a příjmení podavatele,

4.    další identifikaci podavatele (pracovní zařazení, nebo zařazení do třídy, nebo adresu),

5.    označení stavu nebo konání, proti kterému podání směřuje,

6.    předmět podání,

7.    datum předání k prošetření a vyřízení,

8.    datum vyřízení podání,

9.    výsledek šetření, případně provedená opatření,

10. poznámka (např. prodloužení lhůty pro vyřízení podání).

Podání zapsané do evidence sekretářka předá řediteli školy k vyřízení. Ředitel může pověřit další pracovníky školy prošetřením okolností, nebo si může vyžádat stanovisko k předmětu podání.

Příjem podání, které nebylo doručeno osobně a které nelze vyřídit do 10 dnů ode dne, kdy bylo doručeno do školy, musí být podavateli do 10 dnů ode dne doručení písemně potvrzen.

Podání by měla být vyřízena do 10 dnů ode dne přijetí. Pokud z objektivních důvodů nelze tuto lhůtu dodržet, musí být vyřízeny do 30 dnů. Třicetidenní lhůtu lze prodloužit jen ve výjimečných případech. O důvodech prodloužení musí být podavatel vyrozuměn.

Vzniknou-li v souvislosti s prověřováním a vyřizováním podání další dokumenty, budou přiloženy k podání a vytvoří spis spojováním dokumentů podle bodu 4.2 spisového řádu.

Podání, jehož prošetření a vyřízení náleží do působnosti jiného orgánu nebo organizace než je škola, postoupí ředitel tomuto orgánu či organizaci k přímému vyřízení do 5 dnů ode dne přijetí a vyrozumí o tom podavatele.

Podání se považuje za vyřízené, pokud:

1.    po jeho prošetření byla učiněna opatření potřebná k odstranění zjištěných závad,

2.    podání nelze vyhovět (z legislativních důvodů, z technických důvodů, …),

3.    bylo shledáno neoprávněným,

a podavatel byl o tom vyrozuměn.

Opakuje-li podavatel podání v téže věci, ředitel školy přezkoumá, zda původní podání bylo správně vyřízeno, a o výsledku přezkoumání informuje podavatele. Pokud podavatel učiní další podání v již přešetřené věci, aniž by podání obsahovalo nové skutečnosti, podání se odloží, nebude se evidovat ani prošetřovat.

Aktuality

16.04.2021 12:53
v přijíamcím řízení se nekonají 19. dubna 2021, ale až 12. května 2021v 10.00. Děkujeme za pochopení
15.04.2021 13:37
ZÁKLADNÍ HYGIENICKÁ PRAVIDLA STANOVENÁ MINISTERSTVEM ZDRAVOTNICTVÍ: — Dodržování zásad osobní a provozní hygieny. — Skupinová izolace, event. sociální distance. — Ochrana úst a nosu (roušky, respirátory) a řádná respirační hygiena v závislosti na protiepidemických opatřeních uvedených u příslušného...
09.04.2021 16:00
se budou konat podle plánu 14. 4. 2021 od 17:30 on-line formou přes žákovské účty aplikace Teams.
16.03.2021 16:22
Přijímací zkoušky formou testu z českého jazyka se budou konat. Aktuální upravené termíny  jsou 10. a 11. května 2021 (úprava na základě Opatření obecné povahy k přijímacím zkouškám ze dne 15. 3. 2021)
05.03.2021 09:52
PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY SE NEKONAJÍ. Přijetí ke studiu bude posuzováno na základě hodnocení vzdělávání uvedeného v přihlášce ke studiu  Více zde: https://www.souukrbu.cz/uchazeci-o-studium/kriteria-pro-prijeti/   Mgr. Kateřina Mrvová ředitelka školy
02.03.2021 14:10
  Žádáme veřejnost, aby omezila osobní formu návštěvy a využívala výhradně vzdálené prostředky komunikace (email, datová schránky, telefon - mobily zveřejněny v kontaktech).   Úřední den: úterý a čtvrtek od 8:00 do 14:30 (nebo po předchozí domluvě). V prostorách školy platí...
13.02.2021 20:38
Na základě informací MŠMT ČR bude od 15. února i nadále pokračovat distanční výuka všech tříd v teorii i v odborném výcviku. 
03.02.2021 08:38
informujeme Vás o nabídce České školní inspekce pro podporu žáků při přípravě na maturitní zkoušky. Žáci maturitních ročníků středních škol mohou v rámci přípravy na společnou část maturitní zkoušky využít mobilní testovací aplikaci InspIS SETmobile, která je zdarma ke stažení do chytrých mobilních...
29.01.2021 12:03
  Dne 28. 1. 2021 zveřejnilo MŠMT dokument Hlavní body úprav maturit, závěrečných zkoušek a absolutorií ve školním roce 2020/2021 – MŠMT představilo detaily k maturitám a závěrečným zkouškám, MŠMT ČR (msmt.cz) Vedení školy v souvislosti s tímto dokumentem rozhodlo o úpravě výuky ve...
28.01.2021 17:27
ve školním roce 2020/2021 najdete na odkazu MŠMT představilo detaily k maturitám a závěrečným zkouškám, MŠMT ČR (msmt.cz)
1 | 2 >>