A. Směrnice pro vyřizování stížností, oznámení a podnětů

Pro účely této směrnice se rozumí:

1.    podavatelem je žák školy, student školy, zaměstnanec školy, jiná fyzická osoba nebo jakákoliv právnická osoba;

2.    stížností je takové podání, ve kterém podavatel poukazuje na stav nebo konání, které je v rozporu se zájmy podavatele;

3.    oznámením je takové podání, ve kterém podavatel poukazuje na stav nebo konání, které sice nepoškozuje jeho vlastní zájmy, ale mohlo by poškodit zájmy někoho jiného;

4.    podnětem je takové podání, kterým podavatel navrhuje zlepšení současného stavu nebo konání;

5.    podatelnou je místo definované jako podatelna ve spisovém řádu, určené pro příjem a evidenci dokumentů.

Stížnost, oznámení nebo podnět (dále jen „podání“) může být:

1.    ústní a lze je podat

a)  osobně

b)  telefonicky

2.    písemné a lze je podat

a)  v listinné podobě

o  osobně

o  poštou

b)  v elektronické podobě

o  elektronickou poštou

Veškerá podání, ústní i písemná, přijímá podatelna.

Pokud ústní podání učiněné osobně nelze ihned při podání vyřídit, sepíše pracovník podatelny o podání záznam a podání se dále vyřizuje jako podání učiněné písemně. Ústní podání, která jsou při podání ihned vyřízena, se neevidují.

Pokud podavatel učiní ústní podání telefonicky a nelze jej ihned vyřídit, pracovník, který podání přijímá, vyzve podavatele, aby podání učinil buď osobně, nebo písemnou formou. Telefonická ústní podání se neevidují.

Písemná podání se zaevidují podle spisového řádu a předají se do sekretariátu ředitele školy. Sekretářka ředitele zapíše podání do samostatné evidence, vedené na prostředcích výpočetní techniky. Evidence podání obsahuje:

1.    datum podání,

2.    přidělené číslo jednací,

3.    jméno a příjmení podavatele,

4.    další identifikaci podavatele (pracovní zařazení, nebo zařazení do třídy, nebo adresu),

5.    označení stavu nebo konání, proti kterému podání směřuje,

6.    předmět podání,

7.    datum předání k prošetření a vyřízení,

8.    datum vyřízení podání,

9.    výsledek šetření, případně provedená opatření,

10. poznámka (např. prodloužení lhůty pro vyřízení podání).

Podání zapsané do evidence sekretářka předá řediteli školy k vyřízení. Ředitel může pověřit další pracovníky školy prošetřením okolností, nebo si může vyžádat stanovisko k předmětu podání.

Příjem podání, které nebylo doručeno osobně a které nelze vyřídit do 10 dnů ode dne, kdy bylo doručeno do školy, musí být podavateli do 10 dnů ode dne doručení písemně potvrzen.

Podání by měla být vyřízena do 10 dnů ode dne přijetí. Pokud z objektivních důvodů nelze tuto lhůtu dodržet, musí být vyřízeny do 30 dnů. Třicetidenní lhůtu lze prodloužit jen ve výjimečných případech. O důvodech prodloužení musí být podavatel vyrozuměn.

Vzniknou-li v souvislosti s prověřováním a vyřizováním podání další dokumenty, budou přiloženy k podání a vytvoří spis spojováním dokumentů podle bodu 4.2 spisového řádu.

Podání, jehož prošetření a vyřízení náleží do působnosti jiného orgánu nebo organizace než je škola, postoupí ředitel tomuto orgánu či organizaci k přímému vyřízení do 5 dnů ode dne přijetí a vyrozumí o tom podavatele.

Podání se považuje za vyřízené, pokud:

1.    po jeho prošetření byla učiněna opatření potřebná k odstranění zjištěných závad,

2.    podání nelze vyhovět (z legislativních důvodů, z technických důvodů, …),

3.    bylo shledáno neoprávněným,

a podavatel byl o tom vyrozuměn.

Opakuje-li podavatel podání v téže věci, ředitel školy přezkoumá, zda původní podání bylo správně vyřízeno, a o výsledku přezkoumání informuje podavatele. Pokud podavatel učiní další podání v již přešetřené věci, aniž by podání obsahovalo nové skutečnosti, podání se odloží, nebude se evidovat ani prošetřovat.

Aktuality

02.07.2020 07:53
Doplňovací zkoušky se konají od 26. do 28. srpna 2020. Žáci obdrželi písemné oznámení s termíny spolu s vysvědčením dne 30. června 2020.  
02.07.2020 07:52
Informace pro zájemce, kteří se chtějí přihlásit na podzimní termín maturitních zkoušek: 1. Napsat mail na sekretariat@souukrbu.cz – uvést jméno, příjmení, školní rok, ve kterém bylo ukončeno studium, třídu. 2. Dále bude vše řešeno elektronicky – každý bude kontaktován zástupkyní ředitelky Ing....
01.07.2020 12:13
si předem dojednejte telefonicky na čísle: 778 713 385.   Děkujeme
30.06.2020 08:27
Vážení rodiče a uchazeči, Pro dokončení přijímacího řízení Vám podáváme následující informace: 1. K potvrzení zájmu o vzdělávání na naší škole ve zvoleném oboru  je potřeba odevzdat zápisový lístek. Zápisový lístek (obor gastronomie) můžete odevzdávat nejpozději do 8. července 2020. 2....
29.06.2020 13:17
POSTUPUJÍCÍ ŽÁCI Pro brigády plánované na dobu letních prázdnin si vyřiďte potvrzení o studiu pokud možno do 30. června 2020.     NOVĚ PŘIJATÍ ŽÁCI OD ŠKOLNÍHO ROKU 2020/2021 Potvrzení o studiu se bude žákům vydávat od 1. září 2020.     Před nástupem do školy nelze nic...
29.06.2020 11:19
Školní rok 2020/2021 začíná 1. září 2020 a končí 30. června 2021.   1. září 2020 - úterý               8:00 h.             1. ročníky oboru Cukrář a Číšník (jídelna) -...
29.06.2020 08:25
Pořadí všech uchazečů obor Gastronomie Pořadí přijatých uchazečů obor Gastronomie  
24.06.2020 08:42
Při vstupu do školy musí žáci odevzdat vyplněné a nezletilí také od zákonných zástupců podepsané čestné prohlášení, které je ke stažení na odkazu níže.  Čestné prohlášení pro vstup do školy ke stažení Příloha - Čestné prohlášení pro vstup do školy ke stažení Více zde:...
12.03.2020 14:06
Na základě rozhodnutí Bezpečnostní rady státu ze dne 10. 3. 2020 se ruší pronájmy tělocvičen a sportovních hřišť s účinností od 13. 3. 2020. Odvolané hodiny po dobu bezpečnostního opatření nebudou nájemcům účtovány a zároveň nevzniká žádný nárok náhrady škody, která může nájemců...
12.01.2019 12:28
Od 14. ledna 2019 mají žáci školy v celé škole přístupné připojení Wi-Fi.
1 | 2 >>